6 lutego 2023

Rynek kosmetyczny rozwija się w Polsce od lat. Raport przygotowany przez PKO BP dostarcza danych dotyczących kondycji branży w 2021 i 2022. Mówi również o jej szansach rozwoju. Analiza jest też szansą na spojrzenie z perspektywy lat na gorsze i lepsze momenty branży beauty.  Read More →

17 stycznia 2023

Wraz z początkiem tego roku, do tej pory liberalne podejście do kwestii reklamowania wyrobów medycznych poddane zostało prawdziwej rewolucji. Z reklam znikają wizerunki lekarzy i farmaceutów, ale nowe prawo uderza także w influencerów i celebrytów reklamujących zabiegi medycyny estetycznej. Wynika to z ustawy, która jasno określa, że nie chodzi wyłącznie o tradycyjne formy reklam i ogłoszeń, ale o cały Internet, a szczególnie media społecznościowe.  Read More →

18 listopada 2022

Nawyki po pandemii oraz stale rosnąca inflacja mocno odbiły się na wynikach sprzedażowych popularnych drogerii. Zgodnie z najnowszymi danymi z raportu przeprowadzonego przez UCE i Proxi.cloud aż o 24 proc. spadła liczba wizyt w sklepach stacjonarnych. Eksperci twierdzą, że taka tendencja się utrzyma przez kolejny rok.  Read More →

17 marca 2022

Atak na Ukrainę był szokiem dla wszystkich. Mało kto spodziewał się otwartej wojny w sercu Europy i tuż za nasza granicą. Nic dziwnego, że różne branże szybko zareagowały na ten kryzys. Szerokie sankcje gospodarcze, mające na celu powstrzymanie rosyjskiej agresji, objęły też rynek kosmetyczny. Sprawdzamy reakcje różnych marek branży beauty na wojnę rosyjsko-ukraińską.  Read More →

6 grudnia 2021

Od wielu lat wśród najpopularniejszych prezentów świątecznych znajdują się kosmetyki. Wygodne i zawsze pewne rozwiązanie, gdyż taki prezent sprawdzi się bez względu na wiek czy płeć. Drogerie kosmetyczne i supermarkety w okresie przedświątecznym przygotowują specjalne zestawy kosmetyczne, aby jeszcze bardziej ułatwić wybór idealnego prezentu. Co ciekawe, zgodnie z najnowszymi badaniami NEPI Rockcastle, kobiety zdecydowanie bardziej wolą zobaczyć pod choinką biżuterię, a mężczyźni elektronikę. Jednak mniejszy budżet w przypadku większości Polaków sprawia, że kosmetyki stale są najczęściej kupowane.  Read More →

29 czerwca 2021

Pandemia koronowirusa miała wpływ na wszystkie aspekty życia, nawet te pozornie mało związane. Mocny spadek sprzedaży odnotowano w branży kosmetycznej w przypadku kosmetyków kolorowych, zwłaszcza pomadek. Nakaz noszenia maseczek, a także praca zdalna i zamknięcie gospodarki, sprawiło że kobiety nie potrzebowały makijażu. Dopiero teraz sklepy kosmetyczne zaczynają odnotowywać wzrosty sprzedaży. Szacuje się, że rok 2021 przyniesie powrót do sytuacji sprzed pandemii.  Read More →

15 czerwca 2020

18 maja po dwóch miesiącach przestoju otworzyły się salony kosmetyczne, manicure, pedicure i stylizacji paznokci oraz gabinety świadczące usługi estetyczne i podologiczne. Jednak miejsca te wróciły do pracy w nowym reżimie sanitarnym, który ma minimalizować ryzyko zakażenia pracwoników i klientów korona wirusem. Jak wyglądają wytyczne opracowane przez Główny Inspektorat Sanitarny?  Read More →

2 kwietnia 2020

Trwająca pandemia ma ogromny wpływ na funkcjonowanie państwa. Pozamykane są wszystkie placówki opiekuńczo-wychowawcze, restauracje i większość przedsiębiorstw – w tym salony kosmetyczne. Te jednak, które jeszcze próbują działać mają mocno pod górkę. Nie tylko brakuje klientów, ale przede wszystkim widać mocne braki w środkach ochrony osobistej, takich jak rękawiczki czy maseczki. Czy warto iść do salonu kosmetycznego?  Read More →

5 marca 2020

Dobra wiadomość dla wszystkich świadomych konsumentów. Już nie muszą się oni zastanawiać czy kosmetyki oznaczone jako zdrowe i naturalne, faktycznie takie są. Od 1 lipca 2019 roku nad umieszczeniem takich deklaracji na opakowaniach producenci muszą się poważnie zastanowić.  Read More →

18 grudnia 2019

Nadchodzący sylwester i karnawał to okazja, by poszaleć z makijażem. To czas, by błyszczeć – dosłownie i w przenośni. Aktualnie bardzo modny jest efekt rozświetlenia (glossy skin), który idealnie nadaje się na imprezę. Podpowiadamy, jak go uzyskać. Glossy skin, dewy skin lub glass skin to świetlista skóra, jakby mokra lub szklana. Lśniące makijaże są lansowane przez znanych wizażystów, a także przez youtuberki i instagramerki.  Read More →